Owsianka to królowa śniadania. Jest lekkostrawna, a dzięki wysokiej zawartości błonnika syci na długo. Zawiera również ważne mikroelementy, dzięki czemu pozwala dobrze rozpocząć dzień. Jedzona bez dodatków nie zachwyca jednak smakiem. Dlatego sprawdź nasz przepis na owsiankę… z czekoladą! Ten dodatek zapewni Ci jeszcze więcej energii i dobry humor od rana. Zapraszamy!

Prawda jest taka, że nie każdy lubi jeść owsiankę solo. Warto jednak spróbować się do niej przekonać, ponieważ trudno sobie wyobrazić bardziej wartościowe śniadanie. Niemal każdy lubi jednak czekoladę, a jej połączenia z płatkami owsianymi jest nie tylko zdrowe, ale i pyszne! Świetnie pasuje również do owoców lata, które są ubogie w cukier, za to bogate w witaminy i antyoksydanty. Miseczka pełna owsianki z czekoladą i owocami zaspokoi Cię na długo i doskonale odżywi organizm, wpływając na Twoją produktywność. Do tego taki posiłek jest bardzo prosty w przygotowaniu. Spróbuj, a na pewno nie pożałujesz!

Owsianka z czekoladą i owocami – o czym warto pamiętać?

Owsianka jest niesamowicie zdrowa i sycąca, dlatego jest często polecana osobom, które chcą zrzucić nadprogramowe kilogramy. Trzeba jednak uważać, by to zdrowe danie nie zamieniło się w prawdziwą bombę kaloryczną. Jeśli przesadzisz z dodatkami, nawet mała miseczka może zawierać ponad 600 kcal! To zaś nawet ponad 1/3 dobowego bilansu kalorycznego dla kobiety na diecie odchudzającej. Dlatego przygotowując owsiankę, szczególnie tę z czekoladą, warto dokładnie odmierzać składniki. Dobrze też zwrócić uwagę na ich jakość. Czekolada powinna zawierać sporo kakao i niewiele cukru. Wtedy da Ci zastrzyk energii na dłużej.

Warto przyjrzeć się również owocom dodawanym do owsianki. Świetnie sprawdzą się przede wszystkim truskawki, maliny, jeżyny, borówki i jagody, czyli owoce jagodowe. Możesz też dodać inne owoce. Czekoladowa owsianka świetnie smakuje m.in. z bananem, z ananasem, mango, brzoskwinią czy śliwką.

Błyskawiczny przepis na owsiankę czekoladową z owocami

Składniki (na 2 duże porcje):

  • ¾ szklanki płatków owsianych, najlepiej górskich lub zwyczajnych,
  • 1 szklanka mleka (krowiego lub roślinnego) albo wody,
  • kilka kostek (15 – 25 g) czekolady gorzkiej klasycznej 64% E.Wedel,
  • szczypta soli,
  • owoce,
  • opcjonalnie: miód lub inny rodzaj słodzika,
  • opcjonalnie: dodatki, np. orzechy, wiórki kokosowe, kakao, cynamon.

Przygotowanie:

W rondelku zagrzać mleko prawie do wrzenia lub zagotować wodę. Zdjąć z ognia, wsypać płatki i posiekaną czekoladę, dodać sól, zamieszać i zostawić na ok. 10 minut. Po tym czasie ponownie zamieszać – czekolada powinna być rozpuszczona, a płatki miękkie.

Rozlać do miseczek, na wierzchu położyć owoce. Można również polać miodem, syropem klonowym lub innym słodzikiem, a także udekorować innymi dodatkami. Jeść na ciepło lub przechowywać w zamkniętym pojemniku w lodówce.

 

Zobacz więcej: https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/owsianka-z-kakao-i-cynamonem/